Podkategorie

Grupa „Leśne Skrzaty” to dzieci 3-letnie. Pracują w niej panie: mgr Wioletta Rzemyszkiewicz oraz mgr Natalia Bąk. Dzieci z naszej grupy bardzo chętnie przychodzą do przedszkola i uczestniczą w różnych zajęciach i zabawach. Bardzo lubią śpiewać i tańczyć, wykonywać prace plastyczne różnymi technikami, budować przeróżne budowle podczas zabaw konstrukcyjnych. Wiele radości sprawiają dzieciom zabawy na przedszkolnym placu zabaw oraz spacery. Dzieci starają się być dla siebie miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Nasza sala, w której wspólnie bawimy się i uczymy jest kolorowa i piękna. Wspólnie dbamy, aby była piękna utrzymując w niej porządek. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami dzieci odpoczywają słuchając muzyki relaksacyjnej i pięknych kołysanek. Każdy dzień stanowi podstawę do wzbogacania wiadomości, zdobywania nowych umiejętności i doświadczeń.

Tematyka kompleksowa na miesiąc: wrzesień

  1. Witamy w przedszkolu.
  2. Bezpieczna droga do przedszkola.
  3. Tydzień Przedszkolaka „Gdy się zdrowo odżywiamy , pełno energii mamy”.
  4. Idzie Jesień.


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, wprowadzenie umów i zasad regulujących współżycie w grupie.
  • Rozwijanie i doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, podejmowanie wspólnych zabaw.
  • Wyrabianie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
  • Stwarzanie okazji do swobodnej ekspresji muzycznej.
  • Przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania z drogi na terenie przedszkola i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu.
  • Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwracanie uwagi na zmiany jakie zachodzą w przyrodzie, zmiany warunków atmosferycznych (oraz dostosowanie do nich ubioru).

Biedroneczki są w kropeczki… ale u nas kropek brak.
Figlujemy i skaczemy, zdarza nam się chodzić wspak.
Każdy z nas jest pięciolatkiem, więc wspaniała to jest pora,
By codziennie, już od rana, mknąć wesoło do przedszkola.
Nasze panie co dzień rano stoją w drzwiach z wesołą minką
I w ten sposób się witają z każdym chłopcem i dziewczynką.
Kto Biedronką już się stanie, musi dzielny być i miły,
By dać przykład tym maluchom, co dopiero tu przybyły.
Czasem trzeba śpiewać, tańczyć, liczyć, dzielić na sylaby,
Innym razem coś malować, nieraz czasu brak na laby.
U nas nikt nie zazna nudy, mamy dużo zabaw w kole,
Lalki, auta, klocki, misie, tego nie ma nawet w szkole!
Po angielsku poznajemy nowe słowa i piosenki
I książeczki też czytamy – przecież problem to niewielki.
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe, więc na spacer co dzień gnamy,
A gdy ciepło jest na dworze, to plac zabaw uwielbiamy.

Tematyka kompleksowa: Październik

  1. Pani Jesień już gotowa, w suknię z liści wystrojona
  2. Co nam jesień w koszach niesie?
  3. Bawię się bez złości – poznaję świat w radości
  4. Rytmy w przyrodzie i rytmy na co dzień

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - Październik

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
  2. Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, wspólne zabawy, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu bezpiecznie i swobodnie.
  3. Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
  4. Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie jesienią, konieczność dostosowania stroju do warunków atmosferycznych, dominującą kolorystykę.
  5. Przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z drogi wokół przedszkola i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu.
  6. Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez higienę i prawidłowe odżywanie się i zdrowy tryb życia.
  7. Rozwijanie umiejętności formułowania krótkich wypowiedzi na określone tematy oraz analizy i syntezy słuchowej.
  8. Rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne.
  9. Doskonalenie umiejętności matematycznych – klasyfikowania i porównywania wielkości i liczebności, przeliczania, kontynuowania rozpoczętych rytmów, wdrażanie do dodawania na konkretach oraz nazywania liczb, zwrócenie uwagi na rytmiczność świata.
  10. Rozwijanie umiejętności oraz pogłębianie predyspozycji muzycznych, plastycznych, językowych i ruchowych.
  11. Uwrażliwienie na sferę emocjonalną – nauka umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.



Ważne daty w październiku:

  • 05.10. – Dzień Uśmiechu – zabawy muzyczne na podstawie utworu ,,Uśmiechnięta bajka”; tworzenie uśmiechniętych minek na drewnianych patyczkach
  • 09.10. - Dzień Pisania Listów – tworzenie krótkich liścików dla rodziców, podejmowanie prób zapisu tekstu ,,KOCHAM CIĘ” oraz ćwiczenia w podpisywaniu się, tworzenie kopert według własnego pomysłu i ozdabianie ich
  • 12.10. - Zajęcia w ramach projektu ,,Mali Einsteini” – zabawy badawcze z wodą
  • 14.10. - Czytające przedszkole – Urodziny Książkowego Misia – czytanie fragm. bajki ,,Kubuś Puchatek”, tworzenie laurek dla Kubusia Puchatka
  • 16.10. - Zajęcia w ramach projektu ,,Przedszkolne podróże małe i duże” – Belgia – omówienie elementów kultury belgijskiej, smażenie gofrów i dekorowanie ich owocami, oglądanie bajki ,,Smerfy”
  • 23.10. - Dzień Origami – wykonywanie pracy plastycznej metodą origami, wyjaśnienie pochodzenia słowa i tradycji origami

To my PROMYCZKI, radosne, wesołe, koleżeńskie i pracowite 4-latki. Chętnie chodzimy do przedszkola, lubimy wspólne zabawy i nowe wyzwania. Jesteśmy ciekawe świata, lubimy tańczyć, śpiewać, malować, muzykować…. W każdym z nas ukryty jest talent, który nasze Panie odkrywają i pozwalają nam je rozwijać.

Tematy kompleksowe

  1. Kosz owoców.
  2. W zdrowym ciele zdrowy duch.
  3. W ogrodzie warzywnym.
  4. Jesienią w parku.

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze na miesiąc październik

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
  2. Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu swobodnie i bezpiecznie.
  3. Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
  4. Przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z drogi wokół przedszkola i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu.
  5. Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie i w pogodzie jesienią, zwrócenie uwagi na zmianę ubrań z lekkich na cieplejsze, zwrócenie uwagi, że jesień to pora deszczowa.
  6. Zapoznanie z wyglądem drzew i ich nazwami, rozwijanie umiejętności dopasowania liścia do odpowiedniego drzewa, rozwijanie zmysłu obserwacji, węchu i dotyku.
  7. Doskonalenie umiejętności słuchania krótkich utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści oraz doskonalenie umiejętności dzielenia krótkich wyrazów na sylaby.
  8. Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez mycie rąk przed posiłkiem i po posiłku oraz po skorzystaniu z toalety.

Uroczystości grupowe

  • Dzień Uśmiechu: 02.10.
  • Dzień mycia rąk: 15.10.
  • Dzień Postaci z Bajek: 05.11.
  • Narodowe Święto Niepodległości: 10.11.
  • Dzień Praw Dziecka: 20.11.
  • Dzień Pluszowego Misia: 25.11.

Jesteśmy Jagódki. W naszej grupie jest sporo chłopców i trochę mniej dziewczynek. Jesteśmy bardzo pracowici i zdolni. Gramy świetnie na instrumentach, ładnie rysujemy, mamy też matematycznych geniuszy i super sprawnych sportowców. Lubimy też dużo i głośno mówić. Często mamy coś ważnego do powiedzenia. A pani Marzenka słucha uważnie i cierpliwie. W naszej grupie jest zawsze bardzo wesoło bo lubimy żarty.

Tematyka kompleksowa (październik)

  1. „Kropelki deszczu tańczą pod chmurami- jesienną muzyką bawią się dziś z nami”
  2. „Drzewa wokół nas”- metoda projektu
  3. „Owoce, jarzynki- kolorowe witaminki”
  4. „Jak dbamy o nasze zdrowie?”
  5. „Odkrywamy sekrety przyrody jesienią”

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

  1. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym i kulturalnym (zawód muzyka, instytucja filharmonii), dostarczanie różnorodnej muzyki jako inspiracji do wypowiadania się w różnych formach artystycznego wyrazu, zachęcanie do gry na różnych instrumentach.
  2. Wzbogacanie wiedzy o drzewach, stwarzanie okazji do samodzielnych poszukiwań, eksplorowania przyrody.
  3. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania warzyw
    i owoców, zwrócenie uwagi na ich wartość odżywcza dla naszego zdrowia.
  4. Poszerzanie świadomości o szerokim aspekcie dbania o zdrowie.
  5. Wdrażanie do poszanowania przyrody, dostrzegania jej piękna
    i znaczenie dla człowieka.
  6. Uczenie się rozpoznawania różnych uczuć i umiejętności radzenia
    z nimi. Realizacja programu zdrowia emocjonalnego „Przyjaciele Zippiego
  7. Ukazywanie różnorodności zjawisk fizycznych poprzez zabawy badawcze.
  8. Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie klasyfikowania, rozumienia pojęć wielkości (wysokość, ciężar),rozumienia rytmiczności, szeregowania i sprawnego liczenia.
  9. Udział w programie „Uczymy Dzieci Programować” i wyzwaniu „Cała Polska Programuje”- Kształcenie kompetencji miękkich: logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do problemu, kreatywność. Kształcenie umiejętności pracy w zespołach i szukania kompromisu. Stopniowe i odpowiedzialne wprowadzanie dzieci w cyfrowy świat, świadome, czynne i twórcze korzystanie z nowoczesnych technologii. (praca z edukacyjnymi programami komputerowymi
    i Ozobotami, matą do kodowania).
  10. Aktywizowanie do wspólnego świętowania w grupie małych uroczystości np. Dzień Chłopca, Dzień Muzyki.
Motylki to grupa 5-6 latków, wśród których jest 11 dziewczynek i 12 chłopców. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte i ciekawe świata. Motylki z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Każdy ich dzień w Krainie Wesołej Zabawy wypełniony jest zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi oraz  ruchowymi na placu zabaw.

Tematy kompleksowe –październik

  1. „Smaczne dary od Pani Jesieni”
  2. „W poszukiwaniu barw jesieni”
  3. „Podróż do Krainy Żywiołów”
  4. „Jesienne sekrety zwierząt”

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE

  1. Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpraca z nauczycielem.
  2. Dbałość o higienę, przebywanie na świeżym powietrzu, uczestniczenie w spacerach.
  3.  Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania. Rozpoznawanie owoców i warzyw, nazywanie przetworów owocowych i warzywnych.
  4. Rozwijanie mowy i wypowiedzi dzieci. Wprowadzenie i zapoznawanie z pisownią liter. Doskonalenie syntezy słuchowej i wzrokowej.
  5. Rozwijanie kompetencji matematycznych.
  6. Wzbogacenie wiedzy na temat żywiołów, wskazywanie niebezpieczeństw i sposobów postępowania w przypadku niekorzystnych warunków atmosferycznych.
  7. Rozwijanie zainteresowań dzieci jesienną przyrodą, wzbogacenie wiedzy na temat jesiennych zwyczajów zwierząt.
  8. Rozwijanie ruchowej i plastycznej inwencji twórczej dziecka.
  9. Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni twórczej.

Ważne daty – październik

  1. 2 X – „Dzień Uśmiechu”
  2. 5 X – „Światowy Dzień Zwierząt”
  3. 9 X – „Dzień Drzewa”
  4. 14 X – „Dzień Edukacji Narodowej”
  5. 26 X „Dzień Kundelka”

Jesteśmy „Morskie Stworki” mamy 3 i 4 latka. Dopiero się poznajemy, ale lubimy ze sobą przebywać, a czas upływa nam na dobrej, wspólnej zabawie. Jesteśmy ciekawi świata, dlatego też podejmujemy różnorodne działania: poznajemy i czytamy samogłoski, eksperymentujemy, poznajemy tajniki kodowania „Kodowanie na dywanie”, podróżujemy realizując program „Przedszkolne podróże małe i duże”, śpiewamy i gramy na instrumentach, uwielbiamy tańczymy i rysować.

Tematyka kompleksowa:

  1. Dary jesieni.
  2. Szukamy jesieni w lesie i w parku.
  3. Jestem zdrowym przedszkolakiem.
  4. Kiedy mamy dzień, a kiedy noc.


Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne: październik

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
  2. Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu swobodnie i bezpiecznie.
  3. Wdrażanie do samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
  4. Przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z drogi wokół przedszkola i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu.
  5. Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany jakie zachodzą w przyrodzie.
  6. Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez mycie rąk przed posiłkiem i po posiłku oraz po skorzystaniu z toalety.

Kalendarz imprez w grupie VI Morskie Stworki: wrzesień

  1. Dzień kropki – 15 września
  2. Dzień Przedszkolaka – 21 września
  3. Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania - 29 września
  4. Dzień chłopca – 30 września